نام کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون (س) آستانه اشرفیه در میان اسامی کانون های برتر کشور
نام کانون فرهنگي هنري رقيه خاتون (س) آستانه اشرفيه در ميان اسامي کانون هاي برتر کشور

نام کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون (س) آستانه اشرفیه در میان اسامی کانون های برتر کشور

با اعلام اسامي 14 کانون برتر در شبکه رابطان طرح ملي "ايران قوي" از سوي معاونت ساماندهي و شبکه سازي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور کانون رقيه خاتون(س) آستانه اشرفيه به عنوان يکي از کانون هاي برتر معرفي شد.
شناسه خبر : 20978 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۰:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان: با اعلام اسامی 14 کانون برتر در شبکه رابطان طرح ملی "ایران قوی" از سوی معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه به عنوان یکی از کانون های برتر معرفی شد.


مدیر مسئول کانون رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین (ع) روستای استخربیجار آستانه اشرفیه گفت: در سال 94 کانون را به منظور توانمند سازی زنان و جوانان و نوجوانان محله تاسیس کردیم و با تشکیل کلاس های آموزشی در زمینه های قرآنی و هنری و صنایع دستی و مشاوره و ورزشی و درسی سعی کردیم اقشار مختلف را هم به مسجد جذب کنیم و همچنین در آن ها توانمندی و مهارت های لازم را بوجود بیاوریم.


وی افزود: هم اکنون کانون رقیه خاتون (س) 264 عضو دارد و با همکاری پایگاه بسیج زینبیون استخربیجاردر مسجد امام حسین(ع) به فعالیت خود ادامه می دهد.


فاطمه دورائی افزود: در سال 96 گروه جهادی شهید عباس حسن پور را با هدف خدمت رسانی به خانواده های بی بضاعت در زمینه های کشاورزی اقتصادی فرهنگی بهداشتی و درمانی تشکیل دادیم که هم اکنون 15 عضو اصلی و بالغ بر10 عضو فرعی دارد.

 

مدیر مسول کانون رقیه خاتون در ادامه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا فیلم آموزش دوخت ماسک خانگی را درصفحات مجازی منتشر کرده و به کمک خیرین و معتمدین محل و بسیجیان و اعضاء پایگاه بسیج ماسک تولید کردیم و  بالغ بر 30 مرحله ماسک و بسته های بهداشتی را در محل ودرخانه بهداشت و بیمارستان و دربین نیازمندان توزیع کردیم و با کمک یکی از اعضاء کانون که دانشجوی پزشکی است و دوتن از دوستان هم دانشگاهی او به درب منازل اهالی محل رفتیم و نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا را توضیح دادیم و  همچنین در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری چند مرحله بسته های کمک معیشتی را با کمک بسیج و سپاه و خیرین  تهیه و به کمک جوانان کانون در محله توزیع کردیم.

 


فاطمه دورائی گفت: برای سرگرمی بانوان و کودکان درایام قرنطینه فیلم های آموزش آشپزی و بازی های کودکانه را در فضای مجازی منتشر کردیم.

 


مدیر کانون رقیه خاتون(س) گفت: در هفته بسیج از پرستاران و پزشکانی که در تامین سلامت مردم در بحران کرونا فعالیت کردند تقدیر کردیم و در نظر داریم به کمک پایگاه بسیج در روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار دوباره از آن ها تجلیل کنیم.

 


وی گفت: طرح غربالگری خانه به خانه ویروس کرونا به همت اعضاء پایگاه بسیج و اعضاء کانون در روستای استخر بیجار اجرا شد.

 


گفتنی است؛ کانون رقیه خاتون هم اکنون در فهمای99 در رتبه اول استانی و رتبه پنجم کشوری می درخشد.