تاکید نسبت به استفاده از ظرفیت مساجد در صنعت گردشگری
تاکيد نسبت به استفاده از ظرفيت مساجد در صنعت گردشگري
مدیر ستاد فهما استان گیلان در بازدید از نمایشگاه گردشگری منطقه آزاد انزلی؛

تاکید نسبت به استفاده از ظرفیت مساجد در صنعت گردشگری

حجت‌الاسلام رضواني نژاد با حضور در محل نمايشگاه گردشگري منطقه آزاد انزلي، تأکيد کرد: از ظرفيت مساجد مي‌توان در صنعت گردشگري، بهره برد.
شناسه خبر : 17259 تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گیلان: حجت الاسلام رضوانی نژاد، شامگاه یکشنبه (13 مهر) با حضور درمحل نمایشگاه گردشگری منطقه آزاد انزلی، با اشاره به اینکه، از ظرفیت مساجد می توان در صنعت گردشگری، بهره برد، گفت: از آن جائی که روابط انسانی، بعنوان  گردشگر و گردشگر پذیر،  نقش عمده ای در توسعه این صنعت دارد،  توجه به این روابط  و ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی برای گردشگران و گردشگر پذیران، از اصول اولیه توسعه گردشگری می باشد. 


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه، گردشگر و گردشگرپذیر با چالش‌هایی مواجه هستند، امنیت درگردشگری در مقوله‌های اسکان، پذیرایی و اجتماعی وهمچنین هنجارشکنی وتهدید آداب و رسوم محلی و میراث معنوی جامعه میزبان را چالش اساسی این حوزه اعلام کرد.


وی  با اعلام این مطلب که ستاد کانون‌های مساجد استان، با فعال کردن مساجد موجود در منطقه آزاد، از دو منظر می‌تواند به توسعه گردشگری دراین منطقه کمک کند، افزود: حدود ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری، با بیش از سه میلیون عضو رسمی در سراسر کشور، وجود دارند که می‌توان، با این ظرفیت، گردشگران را با کمک مساجد،  به استان و منطقه آزاد هدایت کرد. 


 حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه در قالب این طرح، تمام مراکز خدماتی و رفاهی دارای مجوز، در زنجیره مساجد قرار می‌گیرند، اظهارداشت: با محوریت مساجد می‌توان ضمن توسعه گردشگری؛ نسبت به تامین امنیت شایسته برای گردشگران و همچنین تقویت پایبندی به هنجارها وآداب رسوم دینی محلی با استفاده از بستر آرامش‌بخش معنوی مساجد استفاده کرد .